Nieuw patiëntendossier in Vitaz: wat biedt nexuzhealth aan extra functionaliteiten?
Gepubliceerd op woensdag 28 juni, 2023
Na opstart van de pilootdiensten eind 2022, wordt nexuzhealth nu breed uitgerold binnen Vitaz als het nieuwe elektronisch patiëntendossier (EPD). Dit biedt een aantal nieuwe functionaliteiten, zowel voor de eigen medewerkers, als voor externe zorgverleners en de patiënt.
We lichten hier graag enkele nieuwe functionaliteiten toe:
- mynexuzhealth (https://mynexuz.be/)
- Is het portaal voor de patiënt en is zowel via de website als via de app toegankelijk. Via deze weg kan de patiënt zelf zijn dossier raadplegen. Zowel de gevalideerde verslagen (beschikbaar zeven dagen na validatie), overzicht met afspraken als de e-health gezondheidsgegevens zijn hier beschikbaar. Later voegen we hier ook vragenlijsten aan toe zodat een patiënt deze online kan invullen alvorens het ziekenhuis te bezoeken.
- Nexuzhealth consult (https://nexuzhealth.com/nl/consult/)
- Dit is het gratis portaal voor de externe zorgverlener. Zowel huisartsen, thuisverpleegkundigen, kinesitherapeuten, apothekers, verloskundigen als tandartsen kunnen hier gebruik van maken.
- U dient zowel een account als een therapeutische relatie met de patiënt te hebben om toegang te krijgen.
- Naast inzage in het dossier (verslagen en onderzoeken, onmiddellijk beschikbaar na validatie), kan u hier ook een afspraak maken voor de patiënt. Het aantal diensten dat hiervan gebruik maakt wordt de komende maanden sterk uitgebreid.
- Een kort overzicht vindt u hier: demo filmpje nexuzhealth consult
- Deze link biedt gedetailleerde info met een overzicht van de functionaliteiten: https://nexuzhealth.com/nl/nieuws/in-woord-en-beeld-inzicht-in-ehealth-data-en-patientendossiers-van-ziekenhuizen/
- Online afspraken boeken
- De dienst Medische en moleculaire beeldvorming start als eerste dienst op met het online boeken van afspraken met ondersteuning via een beslissingsboom. Aan de hand van gerichte vragen wordt u naar de correcte afspraak geleid.
- In eerste instantie starten we op met echografie, mammografie en botdensitometrie. Voor een gewone RX dient geen afspraak gemaakt te worden.
Ook het online annuleren is via deze weg mogelijk. We verwachten hierdoor een hogere service te kunnen aanbieden en onnodige wachttijden aan de telefoon te kunnen beperken.